Завдання учнівської олімпіади з української
мови та літератури
8клас
Українська мова
I . Напишіть есе на одну з тем.
·
Напиши, чому виконувати обіцянки важливо.
·
Що робить мене щасливим(ою)?
·
Старе прислів’я каже, що гроші-корінь зла. Згоден?
Поясни. Що ще може бути коренем зла?
12 б.
II. Лінгвістичний бліц.
1.Доберіть антонім до фразеологізму грати
першу скрипку.
2.Оберіть правильне позначення часу:
Ми зустрінемось… а) в десять годин; б) без чверті сім; в) о дванадцятій годині.
3.У якому рядку обидва слова написані правильно? Запишіть їх.
а) різдвяний, торф’яний
б) Святослав, ательє
в) цвях,адьютант.
4.Граматично правильною формою родового відмінка числівника сімсот є:
(сімохсот, семисот, семиста).
5.Граматично правильною формою звертання є: а) Шановна Марія Яківна! б)Дорогий
друг Степан! в ) Шановний Петре
Петровичу!
6. Оберіть граматично правильну
форму наказового способу: давайте
робити, робімо, робимо.
6 б.
III. Запишіть речення, зробіть синтаксичний
розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови,
дайте загальну характеристику речення)
Там будуть горіти до ранку всю ніч в
туманних дзеркалах червоні троянди (О. Пахльовська).
8 б.
IV. Записати слова, поставити наголос.
Подруга, фартух, ознака, русло, читання,
дочка, разом спина, чорнослив, підлітковий каталог, курятина, загадка,випадок, подушка,донька,
розвідка, граблі, дрова, навчання.
5б.
Українська література
I.Прочитайте
поетичні рядки. Зробіть ідейно-художній аналіз (визначте тему,ідею,художні засоби).
* * *
У горі, радості, буває,
У
лютім гніві і розпуці
Ми слів потрібних не шукаєм,
Обривки кидаємо куці.
Не думаємо: слово ранить,
А чи зціляє нас надійно…
О, скільки душ воно таранить!
Які чуття зникають рвійно.
Тож зупинись у гніві скорім.
Дай охолонути розмові.
Шукаймо істину не в спорі,-
В ласкаво мовленому слові.
(М.Олійник)
10 б.
II. Дайте
відповіді на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності.
1.
У якому столітті виникли історичні пісні?
2.
У битві під Збаражем( за іншою версією- на Савур-могилі) героїчно загинув герой
пісні а) «Зажурилась
Україна», б) «Ой Морозе, Морозенку», в) «Максим козак
Залізняк», г) «Та, ой, крикнув же козак Сірко».
3.
Установіть відповідність.
Художній засіб Приклади
1
епітет А Попереду Морозенко сивим конем виграває.
2 гіпербола Б Ой ти станеш з шабелькою,а я з
кулаками.
3 порівняння В Зібрав війська сорок тисяч в місті
Жаботині…
Г Як
поїхав на Вкраїну,як пишная рожа!
4. Ким в народі називають Устима
Кармелюка?
5. Яку історичну подію зображено в
пісні « Чи не той то хміль»?
6. Ким і за яких обставин були
виголошені слова: « Ця дівчина не просто так, Маруся. Це- голос наш. Це- пісня.
Це –душа» 6 б.
III. Виконати тести.
1.Українським Гомером
називають
А Остапа Вересая
Б
Василя
Литвина
В Євгена Мовчана
Г
Михайла
Кравченка
2. Протяжне проказування, подібне до співу, називають
А строфою
Б ретардацією
В речитативом
Г славословієм
3.У думі «Маруся Богуславка» згадується свято
А Водохреща
Б
Великдень
В
Трійця
Г
Різдво
4. Прокльони Та
бодай ти…щастя й долі собі не мала
належать
А
турецькому панові
Б
попові з Богуслава
В
Марусі Богуславці
Г козакам-невільникам
4 б.
Максимальна кількість балів -51.

Немає коментарів:
Дописати коментар