Класний керівник

Сценарій свята

до Дня української писемності і мови

«Від Нестора Літописця до сучасності»

 

 

       1-й ведучий 

Добрий день вам, любі люди!

Хай вам щастя-доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий, довгий вік.

         2-й  ведучий   

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

 Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

         Вчитель.      Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій мальовничій землі, на нашій славній Україні. Тут жили наші батьки – тут корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося до сліз, зачувши рідне слово…

Сьогодні ми зібралися, щоб сказати теплі і ніжні слова про нашу рідну українську мову.

         3 ведучий.  

Солов’їну, барвінкову -

Колосисту навіки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина, так як мати, -

Мова кожного із нас.

         1 ведучий

Не цурайтесь мови, люди,

Рідного джерельця,

Хай вона струмочком буде,

Хай дійде до серця,

Хай вона в піснях лунає

І щодня, і в свято,

 Соловейком хай співає

В українських хатах

         2 ведучий

Бо ж вона така багата,

Українська мова!

Неповторна і крилата,

І така чудова.     

І цвіте у ній кохання,

Рушники з квітками.

Мрії наші і бажання,

Верби над ставками.

         3 ведучий

Найрідніше, сокровенне,

найдорожче в світі

І святкове, і буденне,

В ній батьки і діти.

Не цурайтесь люди, мови,

Не цурайтесь роду.

Як зачахне рідне слово –

Не буде народу.

         Вчитель.    Які чудові і теплі слова були щойно сказані. Як добре, що гімназисти  люблять, цінують рідну мову і гордяться тим, що є українцями . Це дуже добре, що наші діти,  майбутнє української нації, виростають справжніми патріотами рідної землі.

         1-й ведучий. 9 листопада - День української писемності та мови. Це одне з наймолодших державних свят. Його запроваджено  1997 року за ініціативою Всеукраїнського товариства "Просвіта" імені Тараса Шевченка. 

         2-й ведучий.    6 листопада 1997 року було підписано Указ Президента України, у якому говориться: “На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: “Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця”.

         3-й ведучий: Із святом вас, шановні добродії, із святом, шанувальники рідного слова. Корені українського слова проросли з найдавніших діалектів праслов’янських племен, рясними пагонами розвинулися в часи Давньоруської держави. Древнє слово квітами-перлами розцвітало у найдавніших пам’ятках культури Київської Русі, у полемічних творах, у красному письменстві різних часів.

         1-й ведучий: Сьогодні наше свято – це свято української мови та писемності. З часу винайдення писемності фактично почався період документальної історії людства, тому стало можливим не тільки передавати мовну інформацію на відстані, але й закріпити її в часі.

         2-й ведучий: Перші спроби письма відносяться приблизно до 35-50 віків до нашої ери. Спочатку це була гілочка пальми – знак миру. Потім – схематичне зображення предмета чи якогось явища. І нарешті – ієрогліфи. Прямим попередником слов’янської мови – є алфавіт, створений великими просвітителями слов’ян – братами Кирилом і Мефодієм.

         3-й ведучий: У Київській Русі книги цінувалися, як рідкісні скарби. Мати декілька книг означало володіти цілим багатством. “Повість минулих літ” називає книги “ріками, які наповнюють всесвіт мудрістю незмірної глибини”. “Якщо старанно пошукати в книгах мудрості, – зазначав літописець, – то знайдеш користь душі своїй”.

 

ВИСТУПИ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1-й учень

Земля моя, найкраща і єдина!

Я спів твій серденьком своїм ловлю!

 Моя найкраща в світі Україна,

Я щиро й віддано тебе люблю!

2-й учень

Мій край чудовий — Україна!

 Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов'я.

3-й учень

Все найдорожче в цілім світі,

Бо тут почався наш політ.

 Цвітуть волошки сині в житі,

Звідсіль ведуть дороги в світ.

4-й учень

А найдорожча рідна мова —

Джерельцем радісно дзвенить.

І мила пісня колискова,

Чумацький Шлях кудись зорить.

5-й учень

Усе найкраще і єдине,

І радощі усі, й жалі...

Мій рідний краю, Україно

Найкраще місце на землі!

6-й учень

Всіх нас єднає рідна мова,

 Всіх, хто живе у цім краю.

 Вона прекрасна, світанкова,

Я в ній свою наснагу п'ю.

7-й учень

Бо наша рідна мова-мати,

Снагу і силу нам дає.

Нам стежку в світ дано топтати,

 Поки в нас рідна мова є!

8-й учень

І як гуртом, не поодинці,

Почнемо в світ її нести,

То й доти будем — українці

Поміж народів сміло йти!

9-й учень

А знехтуємо рідне слово —

 Земля цього нам не простить,

То ж сяй над світом, рідна мово!

Тобі в віках судилось жить!

10-й учень

Цвіти і смійся, рідне слово!

У серці щирому звучи!

Моя чарівна, рідна мово,

Лети над світом не мовчи!

ПІСНЯ

         1-й ведучий. Ми — українці. Живемо у вільній незалежній державі — Україні. Розмовляємо рідною державною мовою. А мова в нас красива і багата, мелодійна і щира, як і душа нашого народу.

         2-й ведучий. Земля українська стародавня, така ж давня і наша мова. Учені довели, що вік нашої мови — 7 тисяч років. З покоління в покоління, в часи розквіту та падіння передавали нам предки цей скарб. Народ плекав рідну мову у піснях, легендах, переказах і передавав від роду до роду, щоб не загинула.

         3-й ведучий. Для насрідна мова — це не тільки дорога спадщина, яка об'єднує в собі народну мудрість, вироблену десятками й сотнями поколінь. Це наша гордість, бо все, що створено нею, увійшло в скарбницю загальнолюдської культури.

         1-й ведучий. Весь світ віддає шану великим володарям українського слова — Т. Шевченкові та Франкові, Лесі Українці та Коцюбинському, Нечуєві-Левицькому та Сковороді, Котляревському та багатьом іншим майстрам слова, що довели милозвучність та багатство мови, щоб передати прийдешнім поколінням цей дорогоцінний скарб, гідну покоління спадщину, котру треба примножувати та оберігати.

         2-й ведучий. Я цілком згодна, бо нещодавно прочитала  слова Ушинського: «Відберіть мову — і народ уже більше не створить її, нову батьківщину навіть можна створити, а мову — ніколи; вимерла мова в устах народу — вимер і народ».

         3-й ведучий. А мені спало на думку, що недаремно стільки літ чужинці старалися заборонити нашу мову, нав'язували свою культуру і свою владу.

         1-й ведучий. Так. Факти вражаючі. 270 років поспіль намагалися знищити українську мову, а разом з нею і український народ, прагнули, аби він був покірним рабом без мови, без усної народної творчості, тобто без коріння роду нашого. Я пропоную пригадати той тернистий шлях боротьби української мови за незалежність.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ  «СКОРБОТНИЙ  КАЛЕНДАР УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ»

*      1720 р. —указ Петра І про заборону книгодрукування українською мовою.

*      1769 р. — видано розпорядження російської церкви про вилучення в населення України українських букварів та книг.

*      1775 р.— зруйновано Запорозьку Січ та закрито українські школи при полкових козацьких канцеляріях.

*      1862 р.— закрито українські недільні школи.

*      1863 р.— указ російського міністра Валуєва про заборону видання книжок українською мовою.

*      1876 р.— указ російського царя Олександра II про заборону друкування нот українських пісень.

*      1884 р.— закрито всі українські театри.

*      1908 р.— вся культурна й освітня діяльність в Україні визнана царським урядом Росії шкідливою.

*      1914 р.— російський цар Микола II ліквідує українську пресу.

*      1938 р.— сталінський уряд видає постанову про обов'язкове вивчення російської мови, чим підтинає коріння мові українській.

*      1983 р.— видано постанову про так зване посилене вивчення російської мови у школах і поділ класів в українських школах на дві групи — російські та українські, що призвело до нехтування рідною мовою.

У 1989 р. видано постанову, яка закріплювала в Україні російську мову як офіційну загальнодержавну мову.

У 1991 р. прийнята державна програма реалізації української мови та мов національних меншин до 2000 року.

         2-й ведучий.  Багато десятиліть наша мова знищувалася і плюндрувалася.

Хотіли вирвати язик,

Хотіли ноги поламати,

Топтали під шалений крик,

В’язнили, кидали за грати,

Зробить калікою з калік

Тебе хотіли, рідна мати.

А мова не корилася царю –

Ані царю, ані його сатрапам,

З орлом двоглавим стаючи на прю,

Що брав її у пазуристі лапи.

Плюндрованій, не надавали прав,

Немов на звіра, об’являли лови.

Орел впивався в душу, тіло рвав –

Він був безмозкий, хоч і двоголовий.

         3-й ведучий.  Не вдалося і не вдасться ворогам знищити нашу мову, наш народ, тому що ми відважна, хоробра, патріотична нація. А інакше і бути не може, адже ми нащадки славних козаків.

ПІСНЯ 

         1-й ведучий.   Сьогодні зі щирими словами ми звертаємось до Господа, щоб він оберігав нашу мову, нашу батьківщину, наш народ. Щоб нарешті на нашій землі не завтра, а вже сьогодні запанував мир і спокій, щоб матері не оплакували синів, які гинуть на своїй же землі. Щоб наші вороги усвідомили, що ми єдиний народ, що Україна – сильна, єдина, неділима – від Заходу до Сходу, від Півдня до Півночі,  і нікому  ніколи не вдасться поставити її на коліна.

         2-й ведучий    Зараз не тільки наша мова, а й наша батьківщина переживає важкі і складні часи. Нам приходиться доводити всьому світу своє право бути вільними, право вирішувати самим свою долю. Це дуже важко. Кращі сини кладуть життя на алтар свободи. Прикро, що в ХХІ ст., технічний прогрес досягнув нечуваних висот,  а моральність, духовність занепала настільки, що людське життя стало розмінною монетою. Та попри все ми віримо, що правда на нашому боці, а де правда, там і Бог, а значить і перемога. І ми обов’язково побудуємо нову європейську  Україну, з новими правдивими законами, заживем по-новому, вільно і щасливо, бо інакше і бути не може.

         3-й ведучий

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу

Володарка земель і вод -

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

І козаки, й стрільці січові

За тебе гинули в полях.

У небесах сузір'я Лева

Нам світить на Чумацький Шлях.

Стражденна чаєчко-небого,

Єдині два твої крила.

Виходим, нене, у дорогу,

Аби ти вільною була.

Нехай ніхто не половинить

Твоїх земель, не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на світі в нас одна.

         1-й ведучий

         Вірмо, що територіальна цілісність України, скріплена кров’ю мільйонів незламних борців, навіки залишатиметься непорушною. А ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної, демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки.

         2-й ведучий

Коли до серця крадеться тривога, -

За долю України я боюсь, -

З молитвою звертаюсь я до Бога.

І мовою вкраїнською молюсь.

Прошу для України в Бога щастя

І захисту для всіх її дітей,

А мова українська, мов причастя,

Теплом своїм торкається грудей…

О Боже мій – Великий, Всемогутній,

Мою вкраїнську мову порятуй.

І в світлий день пришестя,

В день майбутній

Вкраїні Царство щастя приготуй

 

МОЛИТВА ЗА УКРАЇНУ

До тебе, Господи, взиваю

І сподівання щирі маю –

Що Україна вільна буде

Від лицемірства і облуди,

Від бездуховності й зневіри

Людців, душею зачерствілих,

Від злої долі та безправ’я,

І тих, які завжди лукавлять,

Від нетерпимості і зради,

Ярма грошей, полону влади,

Від фарисейства лже-героїв

І збайдужілості людської,

Від тих, хто дух вкраїнський нищить,

Забувши все святе та вище,

І наче круків хижа зграя

Вкраїну навпіл розривають,

Розбрату сіючи в нас зерна...

Від всього зла, всієї скверни

Зціли, Всевишній нас Владико,

Щоб вільним став народ великий!

         3-й ведучий

Рідна мово моя українська,

В світі гордо, натхненно звучи!

Волелюбна моя, материнська,

Мово рідна моя, не мовчи!

Хай же світлою буде дорога

Серед різних нелегких доріг...

Ми звертаємось нині до Бога,

Щоб тобі, мово, він допоміг.

Матір Божа, свята і єдина,

Дай нам щастя, любові й тепла!

Щоб квітуча моя Україна

Рідну мову, як стяг, підняла.

Будь прихильною, Матінко Божа!

Жити праведно в світі навчи!

Щоб світила нам зірка погожа.

Мово рідна моя, не мовчи!

 

Дякуємо за увагу!


Як п'ятикласникам адаптуватися до 

середньої школи: практичні рекомендації

П
ерехід до п'ятого класу — складний та відповідальний момент в житті кожного учня, його батьків та вчителів. З початком навчання у середній школі в житті дитини відбувається безліч змін: нові викладачі та нові навчальні дисципліни, нові обсяги завдань, зрештою, нові кабінети та коридори, а іноді й зовсім нова школа. Пристосування до всіх цих новинок є неабияким навантаженням на нервову систему дитини. Тому психологічна служба школи має зробити все можливе, щоб адаптаційний період пройшов якнайменше травматично. Результатом адаптаційного процесу має стати підвищення рівня емоційного благополуччя школярів, їхньою готовністю до навчання, а також згуртованість класних колективів.

Основні аспекти адаптації учнів до навчання у 5 класі:
  • Фізіологічний.
    Цей аспект стосується не лише п'ятикласників, а й інших учнів. За час канікул діти фізіологічно мають більше свободи. Вони мають змогу довше спати, менше працювати над тими чи тими завданнями, обирати для себе зручний темп роботи. З початком навчання усі ці процеси змінюються. Потрібно сидіти за партами тихо, рівно й чітко визначений час. Усе це є фізіологічними стресами й фізіологічною напругою.
    Будь-який стрес виснажує нервову систему.
    Для того, аби виснаження не переросло у більш серйозні проблеми, його необхідно компенсувати.
  • Інтелектуальний.
    У п'ятикласників більше навантаження, ніж у четвертому класі. У них з'являються нові предмети. Специфіка матеріалів, які подаються на уроках, зовсім відрізняється від тієї, до якої звикли діти в початковій школі. Це також стрес, напруження і навантаження.
  • Психологічний.
    У п'ятикласників новий формат навчання. Ще їм необхідно запам'ятати імена усіх вчителів, нові кабінети. Так, учителі-предметники різні, до кожного необхідно призвичаїтись.
Які фактори впливають на швидкість та ефективність адаптації?
  • Особливості нервової системи та темпераменту.
  • Характерологічні якості.
  • Попередній досвід пристосування до нових, незвичних умов.
  • Наявність ресурсів у школі та вдома.
Для того, аби допомогти дітям швидше пристосуватися до нових умов, необхідно звернути увагу на етапи адаптаційного періоду.
До етапів адаптації належить:
  • знайомство та згуртування класу;
  • знайомство зі структурою освітнього процесу та вчителями-предметниками;
  • психологічна просвіта серед батьків учнів;
  • психологічна діагностика адаптованості до навчання.
Для кожного з етапів адаптації Олена Литвиненко пропонує ряд технік і вправ, які можна використати на практиці як у п'ятому, так і в інших класах.
Для знайомства:
Вправа "Я такий як усі/я не такий як усі". Дитина має подумати, чим вона відрізняється від інших і чим схожа з іншими.
Вправа "Зоряна карта мого життя". На великому аркуші дитина у центрі пише "Я", а навколо малює планети, називаючи їх іменами рідних чи близьких.
Для згуртування:
Вправа "Комплімент". Діти стають у два кола — зовнішнє і внутрішнє — обличчям один до одного та говорять один одному комплімент. Після цього діти із зовнішнього кола міняються місцями, рухаючись за годинниковою стрілкою.
Для розвитку комунікативних навичок:
Вправа "Безлюдний острів". Поділити дітей на групи по 5-10 осіб. Дати інструкцію: "Ви пливете на кораблі, він потрапляє у шторм і тоне. Вся ваша команда опиняється на безлюдному острові. Дорогою до острова ви бачите уламки та різні предмети". Завдання для кожної групи дітей: обрати ті предмети, які треба забрати із собою на острів. Предметів має бути удвічі більше ніж дітей в команді. Перелік предметів можна прописати на дошці.
Для знайомства зі структурою освітнього процесу та вчителями-предметниками:
Провести відповідний квест, гру-вікторину, екскурсію.

Підтримка учнів під час повернення до школи: 7 простих кроків

7 порад для підтримки психологічного здоров'я школярів.
Перші дні навчального року традиційно пов'язані з приємними переживаннями та хвилюванням, але цей рік буде особливим. Діти не відвідували школу майже півроку, вони встигли відвикнути від звичного навчання та шкільного колективу. Як допомогти дітям розпочати рік комфортно? Як налаштувати їх на спокій та позитив? Як підтримати учнів під час навчання? 

Допоможіть дітям творити!

Мистецтво – це потужний спосіб лікування психологічного болю. Учні молодших класів можуть створити особистий ілюстрований щоденник, на кожній сторінці якого вони зображатимуть власний настрій, або ілюструватимуть зміни у своєму житті. 
Підліткам можна запропонувати завдання, яке містить не лише констатацію, але й аналіз ситуації. Учні середньої та старшої школи можуть писати листи майбутнім поколінням. У них підлітки можуть розписати останні події, додавати особисті роздуми. Також школярі можуть створити абстрактну картину, яка фіксуватиме емоції цього часу. Психологічне зцілення через творче зображення досвіду – зовсім не вигадка.  

Складайте плани на майбутнє

Так, життя до карантину було іншим – тепер ситуація постійно змінюються, а ми не завжди можемо на йе впливати. Але мріяти та планувати необхідно! Коли діти чітко бачитимуть кінцевий результат, проміжні негаразди не зможуть підірвати їхню віру в успіх. Поговоріть із учнями про те, куди вони хотіли б поїхати подорожувати. Попросіть їх описати свій ідеальний день. Мрійте разом про майбутнє по той бік карантину – чудово, коли ти знаєш, що все минеться, а життя продовжується!

Не бійтеся повторюваності та рутин

Карантин у багатьох із нас вкрав структурованість і передбачуваність, а діти у цій ситуації вразливіші, ніж дорослі. Попри гнучкість й адаптивність їхньої психіки, учням важливо відчувати правила та якорі. Завчасно встановіть правила, дайте знати, чого можна очікувати на ваших уроках, поясніть критерії оцінювання. Попросіть учнів знайти постійне місце для навчання – будь-то шкільна парта чи письмовий стіл удома. Заохочуйте їх дотримуватися регулярного режиму сну, поясніть, чому це важливо. Переконайтеся, що ви послідовні у власних діях та вимогах, виконуйте обіцянки. 

Заохочуйте учнів до добрих справ

Кожна людина може зробити світ кращим! І починати бажано вже з дитинства. Коли ми долучаємося до добрих справ, внутрішнє піднесення та гарний настрій гарантовані! Заохотьте дітей майструвати шпаківні чи поробки, які можна подарувати, наприклад, літнім людям. 

Не акцентуйте увагу на негараздах

Перш за все психологи радять захистити дитину від тривог і песимістичних «дорослих розмов». Так, школярам важливо розуміти реальність. Насамперед для того, щоб піклуватися про своє здоров'я та дотримуватися правил гігієни. Постійно слухати інформацію про хвороби та загрози – це занадто для дитячої психіки. Кожен вихід на вулицю та відвідування школи можуть супроводжуватися страхом, панікою та стресом. Діти дуже хвилюються через карантин, тому, щоб допомогти їм, дорослим самим варто перестати панікувати.

Слухайте та чуйте 

Запевніть дитину в тому, що вона буде почутою у будь-якій ситуації. Учні інколи обговорюють різні страшилки між собою, тому тривоги однієї дитини можуть із легкістю перерости у страхи іншої. Важливо встановити довірливі стосунки між дорослими та учнем, дітям дуже важлива наша психологічна підтримка. Педагог може заспокоїти дитину, запевнити її, що все можна обговорити та налагодити.

Мотивуйте

Якщо дитина йде до школи без особливо бажання – слід  розвивати її мотивацію. Говоріть про майбутні перспективи, а не про обов'язковість і необхідність. Поясніть, чого учень досягне в результаті навчання, окресліть цілі, які він підкорить за допомогою знань. Кожна дитина заслуговує на індивідуальний підхід.
До мотивації можна також віднести правильне ставлення до помилок, адже тимчасові поразки – це потенційні великі перемоги. У наших силах позбавити школярів страху помилитися. Дайте дітям потужну підтримку, під час незвичного повернення до школи вони її особливо потребують.
Новий навчальний рік підготував виклики не лише для педагогів, але й для наших учнів. Довірливі стосунки, позитивне ставлення до життя та відкрите серце допоможуть нам пережити будь-які хвилювання!

Методичні рекомендації з виховної роботи щодо завершення
2019-2020 н. р.
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у 2019-2020 навчальному році рекомендовано не проводити масові заходи, зокрема – останні дзвоники та випускні вечори.
Рекомендуємо педагогам, дирекції закладів загальної середньої освіти проявити креативність і провести онлайн-останній дзвоник, де наголосити на досягненнях, успіхах учнів.
То ж з нагоди відзначення Дня Останнього дзвоника пропонуємо провести онлайн-заходи.
Для учнів 1-4 класів:
·        Учень року – показати творчі роботи та досягнення початківців;
·        Створення віртуальних грамот;
·        Фотозгадки.
Для учнів 5-11 класів:
·        Звернення класних керівників, дирекції до випускників;
·        Відеозаписи з розповідями учнів про шкільні роки, першого вчителя, перший дзвінок, перший урок чи цікаві шкільні історії. Відеозапис можна розмістити на сторінці закладу;
·        Челендж зі дзвоником – змонтувати відео, де учень передає дзвіночок однокласнику;
·        Фотогалерея згадок – 1 Вересня, День учителя, Новий рік та інші заходи;
·        Лист в майбутнє – учням пропонується написати самому собі побажання, напалювати малюнок, нагадування того, що потрібно зробити в майбутньому. Відправити листа можна на e-mail вчителя, щоб пере направити його через деякий час учневі.
·        Інтерактивна (віртуальна) екскурсія – зробити відео зйомку закладом: кабінети, роздягальня, їдальня, бібліотека, спортивний та актовий зали. В кадрі з’являється класний керівник, який вітає своїх учнів;
·        Онлайн-караоке – учням пропонується заспівати випускну пісню в прямому ефірі на онлайн-платформах (Instagram, Zoom, Skype);
·        Пам’ятні надписи на онлайн-дошці – в сервісі Zoom можна ввімкнути дошку повідомлень для спільного перегляду,  на якій кожен учасник може залишити свій автограф, побажання, малюнок. Після чого зробити screenshot, зберегти і роздрукувати на пам’ять;
·        Загальне фото – фото на згадку в сервісі Zoom. Учням пропонується зібратися всім класом, натиснути PrtSc і зробити декілька веселих фотознімків;
·        Шкільний вальс – кожен випускник зможе протанцювати свій випускний вальс удома з батьками, зробити фото чи відзняти відео.
Наголошуємо на обов’язковому проведенні класними керівниками інструктажу безпечної поведінки під час літніх канікул.
Міністерство освіти і науки та Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів не рекомендують відкривати пришкільні дитячі табори влітку.
Про це йдеться у повідомленні Федерації профспілок України, представники якої  взяли участь у засіданні Центрального міжвідомчого штабу з координації організації оздоровлення та відпочинку дітей, яке ви можете переглянути за посиланням: http://www.fpsu.org.ua/napryamki-diyalnosti/organizatsijna-robota/18104-zasidannya-tsentralnogo-mizhvidomchogo-shtabu-z-koordinatsiji-dityachogo-ozdorovlennya.html
Причиною такого рішення є високий ризик зараження дітей.


Рекомендована та використана література:

1.       Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року URL:
2.       Інструктаж безпечної поведінки під час літніх канікул. URL:
3.       Засідання центрального міжвідомчого штабу з координації дитячого оздоровлення URL:



Методист з виховної роботи
навчально-методичного відділу
координації освітньої діяльності та професійного розвитку
Сумського ОІППО




Т.В. Блужан


Немає коментарів:

Дописати коментар